לוחות מבודדים לבנייה מתועשת

חברת פוליביד מתכננת, מפתחת ומייצרת מגוון סוגים של לוחות מבודדים, המיועדים לבידוד משטחים נרחבים בתהליכי בנייה תעשייתית ובמבנים קיימים. הלוחות המבודדים של פוליביד מיוצרים מסוגים שונים של חומרי בידוד ובאמצעות טכנולוגיות ייצור שונות של חיתוך, יציקה או אקסטרוזיה (שיחול), במטרה להעמיד בפני הלקוח מבחר מלא של אפשרויות להזמנה מן המדף ובטווח רחב של רמות בידוד תרמי, בידוד אקוסטי, חוזק מבני, גמישות, עמידות במים ועמידות בפני שחיקה. 

הלוחות המבודדים של פוליביד

חברת פוליביד מציעה סדרה של 5 סוגי לוחות מבודדים לבנייה תעשייתית ומבנים קיימים:

לוחות פוליסטירן מוקצף

לוחות מבודדים עשויים פוליסטירן מוקצף (קלקר), מציעים רמה גבוהה של בידוד תרמי, קלות משקל ואפשרויות חיתוך והתאמה קלה של משטח הבידוד לפני השטח על פי מידה. הלוחות מוצעים במבחר מידות עובי, אורך ורוחב וניתנים להתאמה לכל צורך בידוד ולכל שיטת בנייה. לוחות אלה מתאימים לבידוד תרמי של קירות חוץ, קירות פנים וגגות. 

לוחות פוליאש

לוחות בנייה מבודדים על בסיס צמנטי לבידוד קירות חוץ מצידם הפנימי או החיצוני ולבידוד גשרי קור. הלוחות מיושמים בתהליך יציקת קירות המבנה באמצעות הצמדת הלוחות לתבנית היציקה ויציקת הבטון על גביהם באופן שמטמיע את הלוחות על גבי שלד המבנה. לוחות פוליאש מציעים רמה גבוהה של בידוד תרמי ועמידות גבוהה באש.

לוחות פוליפאן

לוחות מבודדים המיוצרים מפוליסטירן בטכניקת אקסטרוזיה (שיחול). לוחות פוליפאן מובחנים בהיותם בעלי רמה גבוהה במיוחד של בידוד תרמי ועמידות בפני מעבר מים. הלוחות מגיעים במידות 125X60 ס"מ ובעובי של 2,3,4 או 5 ס"מ ומתאימים לבידוד תרמי לרצפות, קירות חוץ מצידם הפנימי או החיצוני, תקרות וגגות בכל סוגי המבנים.

מערכת פוליפלוס

מערכת בידוד מתקדמת המבוססת על לוחות מבודדים גדולים לבניה של קירות מעטפת המבנה. לוחות פוליפלוס מיושמים מצידם החיצוני של קירות החוץ ויוצרים מערך הרמטי של בידוד תרמי על גביו ניתן לבצע גמר חוץ למעטפת המבנה. לוחות פוליפלוס הם לוחות משתלבים גדולים, המאפשרים כיסוי נרחב ומהיר של משטחי בנייה גדולים. לוחות אלה מתאפיינים ברמה גבוהה מאוד של בידוד תרמי וכן בעמידות גבוהה בפני מעבר רטיבות ולחות וכן, עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתחום הבנייה הירוקה.

אייקונקס

מערכת אייקונקס (Iconex) של פוליביד מציעה את אחד מפתרונות הבידוד החכמים, היעילים והזולים ביותר לבנייה חדשה. מערכת זו מבוססת על תבניות ליציקת בטון, עשויות מפוליסטירן מוקצף בעל רמה גבוהה במיוחד של בידוד תרמי ובידוד אקוסטי גם יחד. תבניות אלה משמשות לצורך יציקת שלד המבנה, אך אינן מוסרות לאחר היציקה, אלא הופכות לחלק אינטגרלי מן המבנה. מעבר להיותן פתרון אפקטיבי של בידוד תרמי וחיסכון באנרגיה למיזוג, חימום וקירור הבית, מציעות תבניות אייקונקס גם יתרונות מגוונים בתהליך הבנייה ובכלל זה, חיסכון רב בעלויות וזמן בנייה, יציקות יעילות ונקיות יותר, קלות ביצוע ואפשרות התאמה של התבניות למידות המבנה על פי תכנית בנייה.

מהם לוחות מבודדים?

לוח מבודד, כשמו כן הוא, הוא לוח שעשוי מחומר מבודד ומיועד ליצירת שכבת בידוד לקירות החוץ של מבנים. לוחות אלה ניתנים ליישום באמצעות הצמדה לשלד בטון קיים או באמצעות הטמעה בתהליך היציקה בשטח. לוחות בנייה מבודדים של פוליביד מיועדים ליישום בתהליכי בנייה חדשה, אך מתאימים גם לבידוד קירות חוץ במבנים קיימים. חברת פוליביד מציעה סוגים שונים של לוחות מבודדים, הנבדלים זה מזה בחומר הבידוד ממנו הם עשויים ובטכנולוגיית הייצור שלהם – השילוב של שני אלה מאפשר ליצור סוגים שונים של לוחות בעלי תכונות שונות של בידוד, אטימות למים, חוזק מבני ואפשרויות יישום, בהתאם לצרכי הלקוח.

 מהו תפקידם של לוחות מבודדים?

מטרתם העיקרית של לוחות בנייה מבודדים היא ליצור שכבת בידוד רחבה ובעלת כיסוי מלא של קירות חוץ. לרשות פוליביד סוגים שונים של לוחות מבודדים, המיועדים לבודד את חלל הפנים מסביבת החוץ הן מפני מעבר קור וחום (בידוד תרמי) והן בידוד רעשים (בידוד אקוסטי). היכולת ליישם את הלוחות בקלות ובמהירות לצורך כיסוי שטח פנים גדול של משטחי בנייה, מאפשרת להתאים את הלוחות ליישומים נוספים, לרבות בידוד של מחיצות פנים, בידוד גגות, בניית מכלולים מבודדים כדוגמת מחסני קירור ועוד.

 מהם היתרונות של לוחות בניה מבודדים בתהליך הבנייה?

השימוש בלוחות מבודדים בתהליכי בנייה מציע מספר יתרונות מרכזיים, שהערך שלהם ניכר הן במונחי זמן עבודה והן במונחי עלות כוללת:

  • כיסוי נרחב – אפשרות לכיסוי מהיר וקל של קירות בעלי שטח פנים גדול
  • יישום קל – יישום הלוחות באמצעות הצמדה פשוטה לקירות בנויים או באמצעות הטמעתם כחומר צמנטי בשלב יציקת שלד המבנה
  • אחידות ורצף בידוד – הלוחות מיוצרים במפעלי פוליביד על פי מפרטים מדויקים של עובי וצפיפות ולכן מאפשרים יצירת שכבת בידוד אחידה ורציפה ללא "חוליות חלשות"
  • מפרטים ורסטיליים – לוחות בנייה מבודדים של פוליביד מוצעים במבחר מפרטים של תכונות בידוד, עמידות במים, גמישות, מידות, עובי, אפשרויות יישום ועוד, הכל בהתאם לדרישות הלקוח והעדפותיו