לוחות קלקר

חזרה לרשימה
מידע

לוחות קלקר- פוליבורד

לוחות קלקר דחוס של פוליביד משמשים לבידוד קירות, גגות ומשטחים בנויים אחרים באמצעות כיסוי שטח הפנים של משטח הבנייה במערך רציף של לוחות בידוד עשויים פוליסטירן מוקצף (קלקר).

לוחות פוליסטירן מוקצף של פוליביד מסופקים במגוון צפיפויות ומידות אורך, רוחב ועובי לכל משטח קלקר, במטרה לאפשר את האיזון האופטימלי בין צרכי הבידוד במבנה ובין מגבלות העלות, השטח, המרחב והאסתטיקה במבנה. משטחי קלקר של פוליביד עשויים מתערובת קלקר לבניה ומסומנים בנקודות צבעוניות המסמנות אותם כלוחות מחוזקים העומדים בתקני הבנייה הירוקה.

לחצו כאן למעבר לרכישת לוחות קלקר >>

בנוסף, מציעה פוליביד פתרון בידוד מתקדם מבוסס קלקר דחוס, בדמות לוחות קלקר אדקס. לוחות אדקס מיוצרים גם הם מפוליסטירן מוקצף ומצופים בתערובת צמנטית, המיועדת להגביר את רמת ההיצמדות וההיקשרות של שכבות טיח ושכבות צמנטיות ללוחות הקלקר. לוחות אדקס לבניין משמשים בעיקר לכיסוי קורות בטון ועמודים לצורך השלמת שכבת הבידוד למבנה כולו. גם פתרונות הבידוד מבוססי קלקר אדקס של פוליביד מגיעים במגוון צפיפויות ומידות להתאמה מקסימלית לצרכי הבנייה בשטח.

בין כלל היתרונות שמציעים פתרונות הבידוד המבוססים על פלטות קלקר מחיר הוא ללא ספק אחד הבולטים שבהם. לוחות קלקר דחוס של פוליביד מציעים יעילות גבוהה מאוד של בידוד תרמי בצורה פשוטה וקלה מאוד ליישום ובהתאם לכך, בקטגוריה של בידוד באמצעות לוח קלקר מחיר הוא מרכיב מפתח בבחירת סוג זה של פתרון. יחד עם זאת, חברת פוליביד מציעה סוגים נוספים של לוחות מבודדים, העונים על צרכים נוספים ומציעים רמת התאמה גבוהה יותר לסוגים ספציפיים של מבנים ופרויקטים.

נתונים גיאומטריים וטכניים- כל הלוחות במידות סטנדרטיות 125/50 סמ"ר
לוחות קלקר מפוליסטירן מוקצף לוחות קלקר טבלה השוואתית לוחות קלקר מפוליסטירן טבלה 20211107135648.757.png 20211107135647.726.png 20211107135648.241.png

הערות לטבלת הנתונים:

*ניתן להזמין מידות אחרות מהנקוב בטבלה בתאום עם מחלקת השירות של החברה

*ניתן להזמין עוביים אחרים מהנקוב בטבלה התאום עם מחלקת השרות של החברה

*קיימים לוחות בצפיפויות שונות מהנקוב בטבלה (מהמופיע בת"י 1229)

יישום לוחות קלקר בקורות מסד

פוליבורד משמש להגנה על שכבת איטום צמנטי בקירות מסד.

השיטה המקובלת ליישום הנה הדבקה מאוחרת של הלוחות באמצעות טיט אקרילי. במקרה זה על הלוחות להיות עם ציפוי צמנט-פולימרי הקרוי “אדקס”, להבטחת הדבקות הלוחות לבטון. באמצעות טיט אקרילי. לאחר הדבקת הלוחות, ניתן למלא בצמוד אליהן את האדמה הנדרשת ולהיות בבטחה ששכבת האיטום לא תינזק.

גרף יחסי מוליכות תרמית וצפיפויות- לוחות בידוד פוליבורד
 גרף יחסי מוליכות תרמית וצפיפויות - לוחות קלקר פוליביד

יישום הלוחות בקירות מצידם החיצוני

לוחות פוליבורד המיושמים מצידם החיצוני של קירות החוץ, משמשים לבידוד תרמי של מבנים.

ישנן שתי שיטות יישום לפתרון זה:
האחת, יישום הלוחות בעת יציקת קירות הבטון. עפ”י שיטה זו מצמידים את הלוחות לתבנית היציקה החיצונית מצידה הפנימי, קושרים את הלוחות לתבנית באמצעות חוטי קשירה. על הלוחות להיות עם ציפוי “אדקס” משני צידם לשם הבטחת הדבקות הלוחות אל הבטון והדבקות הטיח אל הלוחות.

השיטה השנייה הנה, הדבקה מאוחרת של הלוחות אל קיר החוץ מצידו החיצוני, ההדבקה מתבצעת ב- PB-100במקרה זה על הלוח להיות מצפה מצדו האחד ב”אדקס” לשם הדבקות של הטיח אליו. הצד אשר נדבק אל הבטון באמצעות PB-100 יכול להיות חשוף ללא ציפוי.

יישום בקירות חוץ מצידם הפנימי

מתבצע בדומה ליישום פוליבורד בקירות חוץ מצידם החיצוני. הדרישות במקרה זה גם הן עפ”י ת”י 1920, הן נמוכות יותר בהתאם לדרישות חוזק הדבקות של מערכת טיח פנים. מצידם הפנימי של קירות החוץ ניתן לשלב לוחות קלקר פוליבורד עם לוחות גבס בכל השיטות.

תרשים: פרט לבידוד פנימי של קירות חוץ
פרט לבידוד פנימי של קירות. לוחות קלקר