לקראת החורף: איך תעניקו “עזרה ראשונה” לגג הבניין?

אם איטום ובידוד הגג שלכם נעשה בצורה לקויה, ניתן לפתור זאת ביעילות ובלי להיכנס להוצאות גבוהות

גג הבית חשוף לפגעי מזג האוויר ולכן עליו להיות מוגן ומגן

גג הבית מכסה את המבנה כולו. בקיץ השמש קופחת מעליו ובחורף הגשמים מכים בו. לכן, הגג הוא גם זה שעלול “לסבול” בצורה הקיצונית ביותר מתופעות מזג האוויר. בעשורים האחרונים מרביתם של גגות המבנים בארץ שטוחים, כלומר ללא רעפים. על גגות אלו יש להגן במיוחד מפני חדירת רטיבות, וגם מפני מעבר חום וקור מחוץ המבנה לתוכו. לעיתים, נבנים בניינים בהם הגג אינו מבודד מפני חום וקור, ואז יש צורך לעשות כן ולהבטיח את אטימותו לחדירת מים, לאחר תום הבנייה.

ניתן להשיג בידוד תרמי גם ללא קילוף מערכת האיטום הלקויה הקיימת בגג

על מנת לבודד תרמית את הגג מחום ומקור נהוג לצוק עליו בטון. לאחר התקשותו של הבטון, מניחים עליו לוחות פוליסטירן מוקצף (קלקר) מסוג פוליבורד, עליהם יוצקים שוב בטון קל ויוצרים שיפועים, ומעל מניחים יריעות לאיטום מפני חדירת מים. למקרים בהם לא יושם הבידוד התרמי כהלכה במהלך הבנייה, ישנו פתרון הנקרא “גג הפוך”. פתרון זה מייתר את הצורך בקילוף מערכת האיטום שעל הגג. בבסיסו לוחות שבחלקם התחתון ישנם חריצים, שדרכם יכולים לזרום מים לכיוון הניקוז; מניחים את הלוחות, עליהם שמים בד יעודי, ומעליו מפזרים חצץ. פשוט, קל ואמין.

לוחות בידוד “גג הפוך” מתאימים יגנו בפני חום השמש ומזג אויר קר בחורף

גג שומר על הבית, לכן חשוב כל-כך להגן עליו. לוחות בידוד גגות מתאימים יהוו גורם מכריע בהפחתה משמעותית בעלויות הקירור והחימום של הבית. הוספת שכבת בידוד של “גג הפוך” במבנה קיים הוא פתרון פשוט ומהיר, שמתבצע ללא צורך בשינויים מבניים של הגג.