איך לבודד תרמית את הבית לימי החורף?

בידוד איכותי של מבנה מאפשר סביבת עבודה או מגורים נוחה ונעימה. לוחות מבודדים כחיפוי לקירות יחסכו בעלויות המיזוג ויגנו על המבנה מפני שריפות

בידוד תרמי חשוב להשגת סביבת שהייה נעימה ולחסכון בעלויות לחימום ומיזוג הבית

המונח בידוד תרמי מתייחס ליכולת של החומר ממנו בנוי מבנה להתנגד למעבר חום וקור מהחוץ לתוכו. בידוד תרמי חשוב על מנת לשמר בתוך מבנה טמפרטורה שנוחה לעבודה יעילה ומאפשרת שהייה נעימה בחלל. בידוד לא מספיק של מבנה מחום ומקור, מייקר מאוד את הוצאות החשמל לצורך חימום וקירור החלל הפנימי.

לוחות בעלי בידוד תרמי משופר מהצד החיצוני או הפנימי של קירות החוץ 

היום קיימים בשוק לוחות מבודדים מפוליסטירן מוקצף (המוכר בשמו העממי קלקר) משופר של פוליביד, הנקראים פוליסילבר. מדובר בלוחות המשמשים לבידוד קירות– בידוד תרמי של קירות חוץ ותקרות, הבנויים מבלוקי בטון או יצוקים בו. את הלוחות ניתן ליישם מהצד החיצוני של המבנה, כאשר מחפים את המבנה באבן, או בטיח. בצד הפנימי של קירות החוץ, מומלץ לשלב אותם במקרים בהם בוחרים כקיר בידוד מערכת לוחות גבס או בלוקים שאינם מבודדים.

לוחות בידוד פוליסילבר הם בעלי עמידות גבוהה יחסית ומבודדים מחום ומקור

לוחות בידוד תרמי משופרים – פוליסילבר – ניתנים, כאמור, ליישום מצידו הפנימי או החיצוני של קיר מעטפת של מבנה. הלוחות מבודדים ועל ידי כך יוצרים סביבת מגורים או עבודה נוחה יותר, ובנוסף חוסכים בעלויות החימום והקירור של החלל.

למידע נוסף על פוליסילבר לחצו כאן